Biztos, hogy mindig jó, ha trendi a kommunikációnk?

Az internet percenként változó világában sok online trend kering, akár naponta kaphatnak fel a különböző social média platformokon egy-egy témát, ami aztán pillanatok alatt milliókhoz jut el. De a másik fő jellemzője ezeknek a tartalmaknak, hogy igen tiszavirág életűek. Nehéz lépést tartani az aktualitásokkal, mert sokszor mire felvennénk a vezérfonalat addigra már nem is trendi az, ami tegnap még annak számított. Persze a marketing szakemberek szempontjából jó, ha a márkánkhoz, céljainkhoz igazítva mi is bekapcsolódunk egy-egy ilyen felkapott online trend mellé, de azért ne erre építsük fel a teljes online jelenlétünket, tartalmainkat. Mint mindenben, egy trend, egy aktuálisan trendi dolog esetében is mérlegelni kell, hogy érdemes e kapcsolódnunk hozzá. A trendek esetében fontos a gyors reagálás, de azért ne döntsünk hirtelen, inkább szánjunk rá egy kevés időt és mérlegeljünk, hogy valóban megéri-e a kapcsolódást. Ad e nekünk, a mákánknak, céljainknak és nem utolsó sorban a követőinknek annyi pluszt, hogy a trendet meglovagolva gyártsunk hozzá tartalmakat mi is. Vagy inkább engedjük el, és fókuszáljunk a komolyabb, hosszú távon is stabilan működő tartalmak gyártására, amelyek jobban összeegyeztethetők a márkánk értékeivel és a vállalati kultúrával.