Médiastratégia összeállításának lépései

A reklámügynökségek Budapesten feladatai közé tartozik a médiatervezés.  Ahhoz, hogy a hirdető ügyfél elvárásainak megfeleljen, a média tanácsadónak több féle problémát is meg kell oldania. Első lépésként a reklám ügynökség szakemberének a hirdetővel közösen meg kell határoznia, hogy mik a hirdető céljai: piaci részesedés növelése, forgalom növelés vagy esetleg a márkaismertség növelése?Ez teszi lehetővé, hogy a rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban alkalmazzák. Ezek után következő lépésként ki kell választania a médium, vagy médiumok legmegfelelőbb kombinációját. Ez a médium lehet sajtó, közterület, online megjelenés, mozi, rádió, és a többi. Amennyiben a reklámügynökség Budapesten az ügyfele részére például a napi sajtóban való megjelenést fontosnak tartja, úgy a következő lépésként összeírja és meghatározza a konkrét kiadványok listáját. Ezért is fontos, hogy az ügynökség munkatársai naprakész információkkal rendelkezzenek a lehető legtöbb Magyarországon működő médiummal. Ez után pedig meghatározásra kerül az is, hogy az üzenet megjelenésének mi a legideálisabb időpontja. Egy intelligens médiavásárlási politika alkalmazása lehetővé teszi a reklám ügynökség partner cégei számára a befektetési megtérülési rátájuk növekedjen.Általában több eszköz, több médium hatékony kombinációja hozza meg az elvárt eredményeket.