Az optimalizálás célja az, hogy a fontosabb kulcsszavakat kiemelve, előkelő helyet foglaljon el weboldalunk a Google találati listáján. Hatékonyságot jelent, hiszen irányítani tudjuk a látogatókat, potenciális ügyfeleket. Nagyon fontos, hogy elől legyünk, főleg akkor, ha nagy a konkurencia körülöttünk.
Egy jó keresőoptimalizálás lesöpri a versenytársakat, így akár egyedülállóvá is válhatunk a szakkörünkben. Statisztikailag bizonyított, hogy a keresések 85 százaléka a Google-ban történik. A legjobb ajánlatokat az interneten keresgélve nézik meg a potenciális vásárlók.
Köztudott, ha a weboldalunk nincs benne az első húszban, akkor olyan hatást kelt, mintha bujkálnánk. A hasznot mindig az húzza, aki az első pár helyen szerepel, hiszen nagyobb a valószínűsége annak, hogy aki keres, az rögtön az első találatokat nézi át. A keresőoptimalizálás költséghatékony, hiszen alacsony költségvetéssel dolgozik, mégis tömegeket képes megmozgatni. A legeredményesebb szolgáltatásnak számít a keresőoptimalizálás, hiszen megsokszorozhatjuk a weboldalunk látogatottságát.