Néhány kifinomult trükk, és az eladási ráta máris meredeken felível

A neuromarketing a pszichológia eszközeivel törekszik a vásárlók rafinált manipulálására. A manipuláció önmagában nem ördögtől való dolog, mindenki él vele valamilyen módon; kérdés, ki milyen célból alkalmazza. A neuromarketing esetében nyilvánvalóan a forgalom – és ennek megfelelően a profit – növeléséről van szó. Alkalmazási területe széles skálán mozoghat az eladni kívánt termék csomagolásától kezdve a promóciós tevékenységekig. Egyik példa a neuromarketingre a visszatérítési garancia: a vásárló visszaviheti a terméket, ha elégedetlen vele. Ez a metódus annak ellenére sikeres, hogy a cégek többségénél ugyanígy fennáll ez a lehetőség, viszont aki ügyesen hangoztatja, kifejezetten egyedinek és vásárlóbarátnak tűnhet. Egy másik példa a neuromarketing alkalmazására a jól ismert ingyenes próbaidőszak, főleg mobilinternet, vírusvédelmi rendszerek és hasonlók esetén. Ez szintén jelentős vonzerőt gyakorolhat a leendő vásárlókra.